Vissa ränder går aldrig ur

Har slagit mig slött ner i soffan för lite tv-häng med syrran förtillfället. Såg nämligen på fäjjan att det var väldigt många som tänkte titta på American History X ikväll. Detta tog jag inte som en slump utan antog att den faktiskt gick på tv. Vilket var helt rätt hehe. Ibland är jag smart faktiskt! Så nu hamnade vi i alla fall framför den. Riktigt bra film måste jag säga. Kommer ihåg första gången jag såg den, det var på högstadiet. Tror till och med att det var första året i högstadiet. Vi hade en anti-rasism vecka om jag inte minns fel, så hela klassen tågade iväg till ett mörkt rum på andra sidan skolgården där lärarna hade anordnat en tv och tryckte igång filmen.
Redan då höll jag på att få slag, mesta delen av filmen blev blundades för mig då jag har väldigt svårt för blod och krossade skallar.

Jag kommer ihåg det som om det var igår. Den obehagliga ilningen som går genom tårna in i fötterna, precis samma känsla som jag får än idag. Och fortfarande kan jag inte lära mig att jag inte ska se såna här filmer för att skippa den obehagliga känslan. Nej, envisa Bella sitter ändå och kollar. Dock blir det mycket blundande fortfarande, precis som då.

Mycket har förändrats genom åren. Jag har blivit äldre, visare(i alla fall vad jag intalar mig) och mognare. Men vissa saker sitter liksom kvar. Vissa saker ändras aldrig.....



.....Vad var det här för jäkla kvällstjafs?? Skit samma, tar mig en chokladtårt-bit istället!




Vadå inte äta sent på kvällen? Får jag visst det, det är min tårta!
Kommentarer

Det är här du kommenterar:

Ditt namn här!
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Jag lovar, bara jag ser den!)

Din bloggadress?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0