Jobb-panik



Hej....jag är trött...

Precis kommit hem från jobbet och jag är helt utmattad. Vet egentligen inte varför eftersom det inte är så slitigt jobb direkt och rätt sköna arbetstider. Antar att det har något att göra med att jag blir väkt varje morgon, av väckarklockan alltså. Har ju inte varit så de senaste fyra veckorna.

Vilket påminde mig om en liten kille som kom in idag och skulle handla ämnesblock. Jag tyckte det var konstigt eftersom det är långt kvar tills skolan börjar. Så jag frågade honom, han svarade att det inte alls är långt kvar. Joho, sa jag. Är ju längre än en månad kvar. Nej, det går fort svarade han.
Detta fick mig att sätta i halsen en aning. Ni förstår, det hela jag-har-tagit-studenten-och-har-ingen-skola-att-komma-tillbaka-till grejen har liksom börjat hunnit ikapp mig. Jag söker jobb var och varannan dag men tänk om jag inte får något? Tänk om jag inte ens kommer in på en intervju? Vad sjutton gör jag då? Jag kan ju inte gå hemma hela dagarna, helt pank, och ruttna!

Förut har jag alltid tänkt att det är lugnt, än så länge har jag jobb. Men nu är dom veckorna här och om dom går lika fort som de här senaste dagarna har så kommer jag snart stå arbetslös och pank igen. Och om jag inte får något jobb då så kommer jag bli tokig!

Antar att det löser sig och om man tänker efter så borde man ju få något jobb av alla som jag sökt. Lovar er, är säkert uppe i en 20-30 ansökningar alltså. Platsbanken är där jag hänger om ni letar efter mig!
Kommentarer

Det är här du kommenterar:

Ditt namn här!
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Jag lovar, bara jag ser den!)

Din bloggadress?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0